Aktualności

UWAGA ! Dnia 7.01.2022r. Biuro OIL w Tarnowie nieczynne
2022-01-05
UWAGA ! Uprzejmie informujemy, że w dniu 07.01.2022 Biuro OIL w Tarnowie będzie nieczynne. Za utrudnienia przepraszamy.
WAŻNE ! W dniu 24.12.2021 Biur OIL w Tarnowie będzie nieczynne
2021-12-17
Uprzejmie informujemy że w dniu 24.12.2021 Biur OIL w Tarnowie będzie nieczynne. Za utrudnienia przepraszamy.
Badania ankietowe w ramach rozprawy doktorskiej
2021-12-17
Szanowni Państwo,   ponieważ mam przyjemność realizować pracę doktorską pt. „Zarządzanie talentami w publicznych podmiotach leczniczych w Polsce” na Wydziale Zarządzania...
W dniach 25/26 listopada 2021r. rejestr lekarzy oraz rejestr praktyk lekarskich nieczynny
2021-11-22
Ważne! W dniach 25/26 listopada 2021r. rejestr lekarzy oraz rejestr praktyk lekarskich nieczynny ze względu na szkolenie pracowników.

UWAGA!!!

ZAŚWIADCZENIA SKIEROWANIA DO PRACY PRZY ZWALCZANIU PANDEMII OKRĘGOWA IZBA LEKARSKA W TARNOWIE przyjmuje WYŁĄCZNIE za pośrednictwem:

  • POCZTY TRADYCYJNEJ
  • POCZTY ELEKTRONICZNEJ POD ADRESEM: tarnow@hipokrates.org

( niepoprawnie wypełnione zaświadczenia pozostaną bez rozpoznania !!! )

 POBIERZ DRUK ZAŚWIADCZENIA


 
UWAGA !
Uprzejmie przypominamy o tej informacji odnośnie pracy OIL w TARNOWIE

 

 

 

 

Biuro Okręgowej Izby Lekarskiej w Tarnowie jest czynne:

Poniedziałek- 10.00-17.00

Wtorek- 08.00- 15.00

Środa -10.00 -17.00

Czwartek- 08.00- 15.00

Piątek - 8:00 - 15:00

 

Kontakt z nami
Biuro OIL w Tarnowie
tel/fax: 14 688 88 30
Konto bankowe:
74 1910 1048 2640 0010 1213 0001
E-mail: tarnow@hipokrates.org

NIP: 873-12-06-789

33-100 Tarnów
ul. Ignacego Mościckiego 16

Pomoc prawna - informacja

 

 


 

.

Rejestracja działalności leczniczej

1. Rejestracja praktyki lekarskiej.

     Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej z dniem 1 kwietnia 2013 r. lekarze                 i lekarze dentyści prowadzący działalność w ramach prywatnej praktyki  zobligowani  są  do elektronicznego składania wniosków dotyczących wpisu, zmian i wykreślenia praktyki lekarskiej poprzez platformę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
 Niezbędnym elementem do żłożenia  wniosku  elektronicznego jest  posiadanie przez lekarza  profilu zaufanego w systemie  ePUAP lub  bezpiecznego podpisu elektronicznego, które pod względem skutków prawnych są równoważne z podpisem własnoręcznym.
  Wnioski niepodpisane elektronicznie będą traktowane  jako niekompletne i zostaną odesłane do składającego z informacją o konieczności ich uzupełnienia.
Szczegółowe informacje o uzyskaniu elektronicznego podpisu można uzyskać poniżej.
Konto w systemie ePUAP
  http://www.epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta

 Podpis elektroniczny
http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsiebiorczosci/Dzialalnosc+gospodarcza+i+e-przedsiebiorczosc/Podpis+elektroniczny

       Drugą czynnością niezbędną do rejestracji elektronicznej praktyk będzie założenie konta użytkownika                 na stronie  www.rpwdl.csioz.gov.pl  w zakładce PRAKTYKI LEKARZY I  LEKARZY DENTYSTÓW -LOGOWANIE DO APLIKACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH.

 Osoba składająca wniosek, aby mogła  korzystać z systemu powinna uzyskać uprawnienia                            do księgi rejestrowej, która umożliwi podgląd i wydruk dokumentów rejestracyjnych oraz tworzenie wniosków dotyczących zmian w księdze rejestrowej. Wniosek  do pobrania.
Wypełniony wniosek o nadanie uprawnień należy złożyć osobiście, wysłać e-mailem lub poprzez  pocztę                  do właściwej Izby Lekarskiej,  która nada uprawnienia do księgi rejestrowej. 
 Po dokonaniu powyższych czynności można wnioskować o rejestrację praktyki,  dokonywać zmian                             w praktykach już istniejących, jak i wykreślać praktykę z rejestru. Podmiot wykonujący działalność leczniczą , wpisany do rejestru jest zobowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia powstania.

 Zgodnie z art.104. ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 r. organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz  z oświadczeniem.  Po upływie 40 dni gdy organ nie dokona wpisu, wnioskodawca może rozpocząć działalność.
Nie dotyczy to przypadku gdy, organ wezwał tego wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku,  nie później   niż przed upływem 7 dni od jego otrzymania.

2. Wykaz dokumentów potrzebnych do rejestracji - do pobrania.

3. Informacja o opłatach rejestracyjnych -  do pobrania.

4. Obowiązki wynikające z prowadzenia prywatnych praktyk lekarskich.
    a) Obowiązek statystyczny - do pobrania 
    b) Prowadzenie ewidencji odpadów medycznych - do pobrania.
    c) Wykaz obowiązków lekarzy i lekarzy dentystów jako przedsiębiorców prowadzących praktyki zawodowe, 
        przygotowany przez dr Halinę Porębską we współpracy z biurem prawnym Okręgowej Izby Lekarskiej
        w Gdańsku -
 do pobrania

5. Zasady informowania przez lekarzy i lekarzy dentystów o udzielanych  świadczeniach zdrowotnych - do pobrania.